Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2016.12.31. 13:42 AnnGel

2016 könyvei

konyvek.jpg

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr112085977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2017.01.07. 16:08:52

Az Andrej-es könyv előtt olvastad a sorozat két korábbi részét is? Ha igen, akkor kíváncsi lennék rá, mit gondolsz a könyvek közötti kapcsolatról...

A kutya különös esetét pár éve olvastam. Jó könyv nagyon. :-)

Az Arrival-t éppen tegnap néztem meg a moziban. Zokogtam.
Úgyhogy most én is el szeretném majd olvasni ezt a novelláskötetet.

AnnGel 2017.01.07. 21:50:38

Szia, igen, olvastam az egész sorozatot. Őszintén szólva semmi kapcsolatot nem fedeztem fel a trilógia elemei között, de lehet, hogy csak nem gondoltam nagyon bele. Az Alexandrát imádtam, külön posztot is szenteltem neki 2010-ben (!!??!!?), 7 éve, komolyan már.

anngel.blog.hu/2010/02/11/marina_es_szergej_gyacsenko_alexandra_es_a_teremtes_novendekei

De a többit nem szerettem, és nem mertem azóta újraolvasni az Alexandrát. Bár jó barátnőm szerint tényleg jó, nem csak akkor tűnt annak.

A kutya különös esete <333333 Bájosnak induló, torokszorító történet, nagyon nagyon szerettem.

Ted Chiang nem egy könnyű olvasmány, filozófia, fizika, matematika, ezt a fajta sci-fit szeretni kell.

α Ursae Minoris · http://noreg.blog.hu/ 2017.01.08. 09:41:58

@AnnGel: Szerintem mind a három könyv gyakorlatilag ugyanaz a történet, csak más „világban”, más szereplőkkel. Talán ezért is van az, hogy mindenkinek az Alekszandra (Vita nostra) tetszik, a másik kettő meg nem annyira, mert ami az elsőben olyan „Húha”, az a másik kettőben már csak olyan „Ja, persze” érzés, mert már nem újdonság.

Egyébként az a személyes elméletem, hogy a harmadik könyv helyszíne, a Raa igazából Szaska (Alekszandra) alkotása – mert neki lett a „Ne félj” a vezérgondolata, ilyen világot akart teremteni, ahol nincs félelem. Márpedig ez elég hangsúlyos a Raa-n, hogy nem kell félni, harmónia van.
Ha tényleg ez a gondolat, hogy a Raa Alekszandra alkotása, akkor viszont úgy lenne logikus, hogy a stabilizátor pedig Arszen alkotása legyen. Ez nem igazán nyilvánvaló, de azért talán nem is teljesen légből kapott: a stabilizátor részben technika, de méginkább blöff, megtévesztés – olyasmi, amiket Arszen gyakran használt a játékaiban.

_____________

„...filozófia, fizika, matematika, ezt a fajta sci-fit szeretni kell.”
Szeretem ezt a fajta sci-fit. :-)
süti beállítások módosítása