Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2010.01.23. 13:25 AnnGel

Így segíts másokon

Mire pont megállapítottam, hogy a világ annyira nem szar hely, hamar bebizonyította, hogy mégis az.

Tegnap este az Örs Vezér téri aluljáróba a lépcsőn lefele menet azt vettem észre, hogy egy idősebb fickót szorosan követ egy fiatalabb cigány, és éppen a táska zsebeit pakolja ki. Gyorsan megfogtam a tolvajt (el sem próbált futni), és szóltam a (majdnem) áldozatnak, hogy nézze meg, megvan-e mindene. Gyors csekkolás, megvan a mobil és a pénztárca, mindeközben a cigány hangosan bizonygatta, hogy nem vett el semmit. Végül kiderült, hogy egy tolltartót sikerült lenyúlnia (gondolom a bőr tok miatt azt hitte rá, hogy tárca), de az is visszakerült az eredeti gazdájához, heppi end...

Lenne, ha a cigány ezek után nem várt volna meg az aluljáróban, követett volna, és fenyegetett meg volna életveszélyesen ("nem érdekel, mit kapok ezért, de ha még egyszer ilyet csinálsz, esküszöm leszakítom a fejed"). Sikerült eljutnom a metrómegállóig, de az őrök szó nélkül beengedték ("tudod, tőlem itt nem kérnek jegyet..."), majdnem követett a metrón is, de miután mégsem szálltam fel arra, ami éppen jött, megunta a játékot, és inkább elhúzott.

Reggelre már megnyugodtam valamennyire (sapkát és csuklyát hordtam, a hajamat a kabát alá tűrtem, szóval kibontott hajjal messziről valszeg meg sem ismer), de ma megint láttam, úgy tűnik, ez az aluljáró a törzshelye.

Kurvára félek basszameg.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr655160088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_23244 2010.01.23. 14:14:36

anngel, te egy hős vagy. komolyan. amúgy meg szerezz álarcot és köpenyt, és azzal szállj szembe az aluljárói bandákkal, nem véletlenül van ennek hagyománya.

Ismeretlen_119215 2010.01.23. 15:11:48

köszönöm, kár, hogy a hősködéshez nem éppen a megfelelő testbe születtem :S

Ismeretlen_119997 2010.01.23. 22:37:22

Gázspray? Szerintem én is beruházok egyre. Olcsóbb, mint a szuperhős-kosztüm.

Ismeretlen_119215 2010.01.24. 12:16:19

valszeg nekem is az lesz, ki is néztem egy boltot a nagykörúton, vizsga után beugrom oda

Ismeretlen_147488 2010.01.25. 08:47:41

Tökös csaj vagy.:) Természetesen ezt nem a szo közvetlen értelmében értem.:)

Ismeretlen_83481 2010.01.25. 09:38:54

Már bocs... "szablyaedzésekre járó" Ha már szablyaedzésre jársz, miért nem mutatod meg 'neki' mit is lehet egy rövidkard... ööö akarom mondani egy rövid esernyővel csinálni csak éppen ki kell cserélni a nyelét egy kicsit erősebbre. A gázspray-t meg nem ajánlom, mivel az ilyen fickók erősebbekhez vannak 'szokva' mint amit hivatalosan lehet kapni. Van (létezik) pár fogás, ujjal döfés ami elegendő időd biztosít arra hogy elfuss, és ezek mindig 'kéznél' vannak, míg a sprayt elő kell kotorni valahonnan... [ és akkor a reklám helye (ami törölhető): http://www.seishokan.hu ]

Ismeretlen_23437 2010.01.25. 10:08:48

Hát ez nem hangzik túl jól :( Engem karácsony környékén akart kirámolni egy csóka, reflexből megállítottam, és csak utána gondoltam bele, hogy milyen következményei lehettek volna :S szerencsére még nálam is amatőrebb volt a tag, nagyobb zavarba jött, mint én, és a zsebembe se volt semmi, de akkor is... Nincs "recept".

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 10:26:00

Norfa: nem volt nálam semmi, még egy táska sem, esernyő meg pláne nem, pusztakezes önvédelmi órák meg már régen voltak, és kevés is volt belőlük (és azt sem télikabátban, késes támadó ellen gyakoroltuk). Sajnos a szablya inkább csak hobbi és hagyományőrzés, ha nincsen nálam éppen a gyakorlófegyverem, nem megyek vele sokra.

Ismeretlen_28503 2010.01.25. 10:38:47

Hasonló okokból ide jártam: www.krav-maga.hu. Van ennek egy speciális ága is, a Bulletman féle képzés http://bulletman.hu (itt van kifejezetten női önvédelem is. :)) Szaszkó Olivér, meg Tóth Ervin voltak az edzőim. Tényleg jók :)

Ismeretlen_134125 2010.01.25. 10:41:18

Vajon miért nem tettél feljelentést, én nem is értem... Amikor a mi táskánkból emeltek ki mindent, megfogtuk - egy másodperccel megelőzve a civil ruhás nyomozót, ilyen is van ám! - abból sem lett semmi a tolvajra nézve. sokadik tettenérés után is csak felfüggesztett (Hogy van a kicsi, Lajos? kérdezte a bírónő tőle), majd családfenntartói státuszára hivatkozva kiszabta az elrettentő büntetést.

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 10:54:00

Az edzéstippeket köszönöm, megnézem mindegyiket. Hát igen, abba bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna, ha sikerül rendőrt hívni, feljelentést tenni, bíróságra mászkálni és tanúskodni. Megtudná a nevem, hogy hol lakom, kb költözhetnék is a város másik végébe. Eh :S

mhl 2010.01.25. 11:34:24

nekem az a legdurvább a történetben, hogy a bkv ellenőrökre sem lehet számítani. hiába kiabálnék segítségért, csak néznék ahogy kirabolnak, végül még futni is hagynák a tolvajt.

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 11:39:41

hogy teljesen korrekt legyek, a bkv-s biztonságiak nem látták az incidenst, segítséget sem kértem tőlük (mire hozzájuk fordultam volna, addigra a tolvaj is pont lelépett), a szerepük a történetben annyi, hogy beengedtek valakit (valszeg nem véletlenül) jegy/bérlet nélkül. bár jó kérdés, vajon tudtak/akartak-e volna segíteni nekem, és megvédtek-e volna, ha kérem őket.

Ismeretlen_83481 2010.01.25. 12:00:54

Akkor egy kis ide illő anekdota (urban legend ha úgy tetszik, de megtörtént). A legjobb barátom édesapjával történt az eset jó pár éve. Tudni kell a delikvensről hogy a vasas szakmában dolgozik, szép nagy termetű ellenben jámbor ember. A XI. kerületben utazott hazafelé egy tömött villamoson... Egyszer csak érezte hogy valaki kotorászik a zsebében. Nem szólt semmit, csak zsebre tette a kezét (kézen fogva ezzel a 'betolakodót') majd a következő megállónál csendben leszállt. Szótlanul indult a legközelebbi rendőrőrs felé zsebre tett kézzel, kezében meg a zsebes kezével. Persze a zsebes miután leszálltak rikácsolt mint a vágósúlyban lévő süldő a hídon. Akik szembe mentek velük, azok azt láthatták amint egy nyugalmat sugárzó óriás sétál valami ráragadt söpredékkel. Nem szólt hozzájuk senki... A rendőrőrsön derült ki a 'turpisság' mikor az ember elengedte a zsebes kezét. Mikor kikerült az a zsebből már egyetlen köröm sem volt rajta... :-))

Ismeretlen_147488 2010.01.25. 12:06:57

Ja,a krav-maga tényleg elég jo,és elég egyszerü.Azok is könnyen megtanulhatják az alapvetö önvédelmi fogásait akik esetleg anno tornábol fel voltak mentve.:) Bár az ösi magyar küzdösportnak,a barantának természetesen a nyomába sem érhet.

Jud 2010.01.25. 13:08:42

Anngel, bátor vagy, emelem kalapom. Nagyon sajnálom, hogy most félsz, és könnyű azt mondani, hogy felesleges, a csóka valószínűleg már nem ismerne meg, és az sem valószínű, hogy be merné váltani a fenyegetését. Néhány hozzáfűzni való: Szépek, aranyosak ezek az önvédelmi tanácsok (miért nem volt nálad kard, LOL), de adott esetben értelmetlenek és hasztalanok, ehhez szerintem nagy gyakorlat és még nagyobb lélekjelenlét szükséges, mint néha egy-egy edzés. Nem bántásul mondom, de többen úgy beszéltek az önvédelemről, mintha olyan egyszerű volna a valóságban alkalmazni, mint a filmeken látni... Miközben az sem biztos, hogy - főleg túlerő esetén - megéri az ellenállás kockázata, csak hogy megtartsunk néhány ezer Ft-ot vagy a mobilunkat. Egy kés és egy váratlan mozdulat - máris kész a baj. Ha senki sem tesz feljelentést, nem is ítélhetik el, azt meg nem tudhatjátok, mikor mit mér és miért a bíró, mi van, ha épp Anngel feljelentése hiányzott volna, hogy ez a csóka most legalább néhány hónapot odabent töltsön (de tudom, van, akinél az igazi büntetés minimum egy kézlevágás volna, de ehhez nem tudok hozzászólni) vagy egy hosszabb letöltendő büntetés lehetősége lógjon a feje fölött? Enyhék a bírói ítéletek, ez kétség kívül így van (sajnos), de ha a tolvajok azt látják, hogy nem csak ítélet, de már feljelentés nélkül is megúszhatják, még pofátlanabbak lesznek. Két dolog a konkrét esethez: - közel sem biztos, hogy sokáig húzódott volna az eljárás, ilyen jellegű tettenéréskor létezik az ún. bíróság elé állítás 30 napon belül, valószínűleg nem is kellett volna még egyszer szembesülnöd az elkövetővel, - a tanúk kérhetik az adataik zártan kezelését, ergo az ügyiratban max. a neved szerepel, az, hogy hol laksz stb. nem.

Ismeretlen_83481 2010.01.25. 13:11:48

kiborg : Ha már Baranta akkor legyünk pontosak. A Baranta nem ősi magyar küzdősport, hanem ősi magyar harcművészet, ami többek között magába foglalja a lovaglást és az íjászatot is. Gondolom a post-ban említett esetben nem éppen a lovaglás tudománya ami segíthetett volna :-)))) Továbbá nem szeretem ha mindenféle okos emberek elkezdik összehasonlítgatni melyik küzdősport, harcművészet az 'űber'. Olyan ez mintha azon vitatkoznánk hogy a sakktáblán melyik bábú a 'tök frankó'. Alapvetően mindenkinek megvan az ami neki személy szerint bejön és az amit a világért ki nem próbálna. Ellenben mindegyikben megvan az a lehetőség hogy tisztába kerülünk saját korlátainkkal, képességeinkkel és ennek tudatában stressz helyzetben kisebb valószínűséggel jövünk zavarba. Ha meg sikerül megőrizni nyugalmunkat, akkor már megtettük a legfontosabb lépést annak az irányába hogy nyertesen kerüljünk ki egy konfliktusból.

Ismeretlen_83481 2010.01.25. 13:26:38

Jud: "de adott esetben értelmetlenek és hasztalanok" Nem értek Veled egyet. Bármilyen önvédelmi, küzdősport vagy harcművész edzésekre is jársz (akár csak hetente egyszer), már megadja azt a segítséget ami éppen ilyen helyzetekben elég ahhoz hogy egérutat nyerjél és akár 'elfuss'. A 'kard' meg szójáték volt, mert láttam már szabja forgató emberkéket és ad olyan mozgáskultúrát ami tud okozni némi meglepődést (lehidalást)... és ahhoz nem szükséges hogy vágófegyver legyen a kezedben. Azt meg hogy éppen adott helyzetben milyen döntést hozol (elfutsz, odaadod a tárcád vagy megmutatod mit is tudsz művelni puszta kézzel) az ott és akkor dől el és nincs két azonos helyzet, mint ahogy később azt sem lehet eldönteni hogy helyes volt-e az ottani döntésed vagy sem (igen még akkor sem ha a döntésed eredménye hogy megböknek és meghalsz). Amit viszont az egész esetben sajnálok az az, hogy a leírtak alapján senkinek nem tűnt fől (a járókelők közül sem) hogy mi történik és senki nem lépett oda AnnGel mellé hogy: -Segíthetek? És ez a szomorú...

Ismeretlen_31326 2010.01.25. 13:30:24

Ezen a baranta-dolgon mindig olyan jót szoktam kacarászni. Nem az edzés és miegyéb részén; tökmindegy, mit csinálsz, ha sport, mozogsz, tanulsz, stb. De ahogy így vért izzadva próbálják megideologizálni... Emlékeztet a Szabó András féle iaido-kobudós erőlködésre. Bevallom, a Baranta/Böllön fokozatainak leírását olvasva fejhangon sikonyálva röhögtem.

Ismeretlen_147488 2010.01.25. 13:30:26

Nofra:miután kibrobáltam néhány küzdösportot,-mert nekem ezek sportok,nem müvészetek-,mint pl. az aikido,krav-maga és box,szerintem megengedhetem magamnak azt a luxust,hogy véleményezzem is öket,még ha a magam szubjektiv modján is.:)Az aikido nekem tul deffenziv,a krav-magát ''ismerd meg az ellenség harcmodorát'' alapon kezdtem el tanulni,elég sok dolgot tudtam már belöle hasznositani,ugyhogy szerintem müködöképes.Aztán most a box,ez elég kedvemre valo,de ha végre hazajutok Magyarországra biztos,hogy barantázni fogok.:) Na,ugy látom ezt is sikerült jo bö lére eresztenem..:)

Ismeretlen_31326 2010.01.25. 13:34:10

És persze fogadd elismerésem, AnnGel.

Ismeretlen_83481 2010.01.25. 13:41:21

Kiborg: Magadnak bármit megengedhetsz és rajtad kívül ki más tudná eldönteni hogy neked éppen mi jön be a legjobban. Nem is azt kérdőjeleztem meg. A véleményed is érdekel, főleg hogy elmondásod alapján belekóstoltál többe is. Ami nem tetszett az az hogy általánosítva kijelentetted "a barantának természetesen a nyomába sem érhet". Az önvédelem, a küzdősport meg a harcművészet közötti különbségek meg önmagában is felér egy hosszú filozófiai vitaesttel így ezzel nem offolnám szét ezt a postot. Maradjunk abban, hogy szerintem igen nagy különbségek vannak benne.

Ismeretlen_134125 2010.01.25. 15:15:25

16 Jud: Mi kértük a titkos kezelést, de a bírónő a tanukihallgatáskor felolvasta a nevünket, lakcímünket és megkérdezte, mi vagyunk-e. esély nem volt inkognitóban maradni. Hátul ült a pereputty. Két év múlva kirámolták a lakásunkat. Persze, nincs összefüggés :(, pechünk volt. Tettes nincs, pedig több tökéletes, idegen ujjnyomot rögzítettek.

Ismeretlen_142399 2010.01.25. 16:20:04

Bátor vagy, gratulálok! Nem annyira vág a témához, de nekem egyszer olyan volt, hogy két cigány fényes nappal "csak úgy", minden ok nélkül elővett egy kést a 6-os villamoson, és elkezdtek fenyegetőzni, hogy leszúrnak. Jó darabig szorongtam azon a járaton utána. Később pánikbeteg lettem, amihez azt hiszem közrejátszott ez az eset is. Remélem nem ijesztettem rád!:) Próbáld minél hamarabb túltenni magad rajta!

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 17:27:06

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását meg az elismeréseket, nagyon jól esnek. (megragadnám az alkalmat, hogy mindenkinek a szurkolását kérjem a holnapi államvizsgámhoz fél 11-től 11-ig, köszi :) )

Monogon · http://circle.freeblog.hu 2010.01.25. 19:06:57

Mindegyik fenyegetni próbál, hogy a környékéről elijesszen, de ilyenkor én csak annyit mondok, "törött ujjakkal nehéz lesz lopni, ha pedíg a lakcímem miatt követsz, hidd el megkereslek és többet nem lopsz, mert nem tudsz"

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 19:08:30

56 kg-os 22 éves lány vagyok, az én számból asszem ez nem hangozna túl hihetőnek :)

Ismeretlen_147488 2010.01.25. 19:21:59

Felépés kérdése. Volt olyan exem aki bármikor simán leüvöltötte bármelyik kancigány fejét,pedig ö sem volt több 50 kilonál.Bár lehet,hogy egy skinheadlány kicsit más kategoria..:)

Név?! 2010.01.25. 19:54:00

Fél éve Khartoumban élek. A Külügyminisztérium honlapján az áll, hogy senki se jöjjön Szudánba, mert nagyon veszélyes. Megölnek, elrabolnak, kibeleznek ésatöbbi... El nem tudom képzelni, hogy itt valaha is olyasmi történjen, mint veled történt Budapesten. Nagyobb biztonságban érzem magam, mint bármelyik európai fővárosban, pedig az emberek sokkal szegényebbek.

Jud 2010.01.25. 20:02:46

papus56: ez szomorú, sajnálom. De talán nem általános, mármint, hogy bíró ilyet csinál. Nofra: abban egyetértünk, hogy nincs két azonos helyzet. kiborg: és az exed mögött ott állt egy nagydarab kigyúrt skinhead is? :) Anngel: a népi Kína össztermését!

Ismeretlen_147488 2010.01.25. 20:36:25

Jud:á,csak én..:) De ö amugy akkor is csinált ilyen dolgokat,ha történetesen nem voltam ott én,vagy valamelyik bajtársunk.Csak olyankor néha szaladnia is kellett.:) AnnGel elött pedig le a kalapot,sok férfit ismerek aki nem merte volna megcsinálni ugyanazt amit ö gyenge nö létére megtett. Ugyhogy én holnap tutira szoritok majd érte,megérdemli.:)

mhl 2010.01.25. 21:55:48

kalappal!! :)

anyu(ha) · http://anyuhamos.freeblog.hu 2010.01.25. 22:05:03

(OFF: bocs az off miatt. Ha a menüben a "Fontos még" sorból és az utána következő sorból csak annyit hagysz meg, hogy Fontos még akkor nagyjából helyreáll a rend Firefox alatt is, most egy kicsit el van csúszva.)

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 22:06:58

anyuha, örök hála, elképzelésem sem volt, miért csúsztunk le a sablonról, nagyon köszi :)

googa 2010.01.25. 22:11:25

Kedves Angel! Én a Blahán rántottam le a villamosról két zsebes cigányt, akik utolsóként felnyomulva tömött járműre, már az ajtó csukódásakor megkezdték volna a táskák kipakolását. Megszégyenülten ültek a földön és "Te fajgyűlölőt" kiabálva elszaladtak. Ha pesti lennék most is, minden nap kísérnélek a megállóba és valószínű fiatal zsebes barátunkat is hamar fülön csípném. Próbálkozzon csak szemtől szembe, nem hiszem, hogy fingani is merne. Srácok karoljátok fel Angelt és kísérjétek el! Nem ciki, hanem erény!!!

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 22:15:22

googa, nagyon kedves, hogy elkísérnél :) szerencsére egy hosszabb úton bár, de meg tudom kerülni az ominózus aluljárót, illetve pasim is elkísér (a poszt írása óta sokkal nyugodtam vagyok ám, elég zaklatott állapotban írtam, minden oké lesz)

googa 2010.01.25. 22:32:13

Szerintem ne kerülj! Demonstrálj nagyobb tömeggel, pl. darabonként 100 kilós srácokkal, vagy kempósokkal, rögbisekkel, kenusokkal, kajakosokkal...sokan melléd állnának egy jó ügyért.

Ismeretlen_119215 2010.01.25. 22:37:08

googa: sajnos figyelembe kell vennem, hogy az aluljárótól látótávolságban lakom. Nem csak áthaladok rajta, nem csak időnként járok felé, hanem ott lakom mellette. Nem akarok ennél nagyobb balhét, mert azzal a lendülettel költözhetnék is el, hiszen nem akarok mindig úgy kilépni a lakásból, hogy azt nézzem, vár-e valaki. És abba bele sem merek gondolni, hogy vajon hány rokona van a fiatalembernek.

Ismeretlen_67600 2010.01.25. 23:59:45

Sok sikert holnapra :) nekem olyan esetem volt, hogy 2 hajléktalan lefoglalt egy parkolóórát, és épp egy hölgy akart cédulát venni... épp egy ismerősömmel jártam arra, és direkt megálltunk parkolóautomata mellett amíg a zajlott a tranzakció :) ez most nem jött be nekik... de most érted... milyen ravasz dolog már... egy parkolóautomatánál mondd egy hajléktalannak, hogy nincs apród...

Ismeretlen_76916 2010.01.26. 11:38:14

Nem azt mondom, hogy nincs apróm, hanem hogy nem adok. Azt is lehetőleg spanyolul. Arra varrjon gombot...

Monogon · http://circle.freeblog.hu 2010.01.26. 22:30:39

Igen, tőled talán alkat miatt nem hangozna hihetően, ha ujjainak elropogtatását helyeznéd kilátásba, persze ez nem jelenti, hogy ne tudnád összepakolni a fickót, ha tanultál ilyesmit, ha nem, akkor neked valami menőbb szöveg kell. Pl: "bármikor lefotózhatlak és körbeplakátolom a képeddel a környéket" vagy egy gázspray és egy biciklilánc a zsebbe aztán egész nap ujjal mutogathatsz rá a munkahelyén, ha kötözködik, akkor a lánc a térdre, spray az arcba, betkós bakancs meg a láb közé, aztán sarokkal az ujjaira amíg a földön van. De mindezt persze csak egy ideális világban :D

Ismeretlen_147488 2010.01.26. 22:41:46

Biciklilánc..:) Kb 15 éves koromban használtam utoljára,de akkor is csak szigoruan réti négerek ellen.:) Istenem,de szép idök voltak..:)
süti beállítások módosítása