Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2010.01.22. 13:53 AnnGel

Mostanában egyre többet jutott eszembe az a közhely, hogy az emberek már nem törődnek egymással, és hogy magamon is látom az elidegenedés jeleit.

Eleinte adtam koldusoknak pénzt, aztán már nem, de még megálltam, mikor egy jobban öltözött ember megszólított. Aztán pár év alatt megtanultam, hogy mindenki kéreget, az is, akiből nem nézed ki, ezért ma már szó nélkül tovább megyek.

Eleinte benyaltam a "jegyre kell pár forint" szöveget is, aztán már azt sem. Pár hónapja a buszállomás mellett szólított le egy srác, hogy ellopták az iratait, pénztárcáját, szeretne hazajutni, de egy rohadt buszjegyet sem tud venni, és az emberek meg sem állnak neki, azt hiszik, hogy piára kéreget, én pedig megsajnáltam, és később megtudtam, hogy ez is csak egy duma a pénzszerzéshez.

A metróállomás felé vezető pár száz méteren minden nap legalább négyen kéregetnek, megállítanak, én pedig megyek tovább, fülemben zene, "köszönöm, de nem", "elnézést, de nem", és akkor legalább békén hagynak, nem tolják magukat az arcomba, mert látják, hogy észreveszem őket, nem pedig ignorálom. Ez a lerázórutin odáig fajult már, hogy múltkor majdnem tovább mentem, mikor csak azt akarták megkérdezni, merre találnak egy utcát.

És mégis, mikor már éppen azt hiszem, hogy a világ egy szar hely, akkor szétszakad a bevásárlószatyrom, szétgurul a joghurt, a csirkecomb, az olaj, a rizs, a müzli, a körte, a banán, és a halrudacska, én meg elkeseredett fejjel nézek magam elé, mert nem tudom, hogyan vihetném ezeket haza. És mikor már pont azon gondolkodom, mi az, ami velem jön, és mit hagyok ott a járdán, hárman jönnek oda hozzám, hogy segíthetnek-e, mert van néhány felesleges nejlonszatyruk.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr565160087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_127886 2010.01.22. 16:01:54

gondolom nem feltételezték hogy így akarsz pénzt kicsalni belőlük drogra meg piára. te sem azért nem adsz mert már nem törődsz az emberekkel.

Ismeretlen_121522 2010.01.22. 16:19:11

Pénzt nem szoktam adni. Itt a melóhelyem közelében "lakik" egy hajléktalan, akit rendszeresen látok utcát söpörni, láttam már, hogy tejet vesz az összeszedett pénzen. Neki volt már, hogy odaadtam a délutánig megmaradt szendvicset, vagy a kuponra kapott óriási adag sültkrumpli maradékát. Volt már, hogy nyomtam valaki kezébe buszjegye, merthogy arra gyűjtött. Persze nem mondom, hogy nap mint nap teszem, mert igazából nekem sincs sok.

Ismeretlen_119215 2010.01.22. 17:01:43

sulemia: igazából inkább az ijesztett meg, hogy már én is szó nélkül elmegyek mindenki mellett, és belegondoltam, hogy mi lenne, ha egyszer tényleg segítségre lenne szükségem, és így elmennének mellettem... edem: cseszett már le engem hajléktalan azért, mert szendvicset adtam neki :S

tapsi 2010.01.23. 00:51:11

Nekem is volt olyan, hogy kajára kéregetett valaki, és amikor felajánlottam egy almát, elég biológia helyekre küldött el. És volt olyan is, lényegesen többször, hogy örültek neki. Mondjuk azok általában pont nem kéregettek, hanem én mentem oda és kérdeztem meg pl. a kukában turkáló, nagyon éhes, nagyon koszos embert, hogy remélem, nem sértem meg őt azzal, hogy megkérdezem, hogy elfogadná-e tőlem az ebédemet/szendvicsemet/fél kiló banánt... Én egyébként pont ezért nem vagyok hajlandó haragudni az egyházakra: rengeteg ilyen embert megfognak, akik másképp kiesnének a hálón. Lehet, hogy ostobák és agymosottak (gyakran azok), de gyülekezet szintjén nagyon sokáig megtartják az olyan embereket, akik amúgy akár az utcára is kerülhetnének.

Ismeretlen_119997 2010.01.27. 06:55:08

Egyszer ült egy nő a házunk előtt. Mikor arra mentem, megszólított, hogy telefonálhatna-e egyet a mobilomról. Mondanom sem kell, majdnem otthagytam. Aztán elmesélte, hogy nemrég költözött fel Pestre, cukros, és rosszul lett aznap, és hogy amíg a járókelők pátyolgatták, szépen megfújták a táskáját kulcsostul-mobilostul. A lakás egyetlen pótkulcsa pedig egy gödöllői rokonnál van, és hogy senki sem áll meg neki segíteni. Annyira idióta szöveg volt, hogy akár igaz is lehetett. Teát kért még, és egy kis cukrot, ha netán megint rosszul lenne. Órákig ült még a mínusz akárhány fokban, néha lementem hozzá telefonálni egyet.

Ismeretlen_119215 2010.01.28. 13:26:48

basszus :S
süti beállítások módosítása