Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2009.12.17. 19:29 AnnGel

Időnként belegondolok dolgokba, és teljesen nekikeseredem, ami nyilván hülyeség, mert nem vagyok kesergős hangulatban, de ilyenkor elönt az ideg, és utálom a helyzetet.

Mert vizsgáztam szerdán, most már csak tényleg a záróvizsga van hátra, ami menedzsment és pénzügy lesz, és az jutott eszembe, hogy az idióta Bsc rendszer miatt nem volt egy darab szigorlatom sem, és a ZV alapján lehetnék közgazdász is, mert semmi mérnöki nincsen benne, és hogy három éven keresztül csak elméletet tanultunk, és bár szerettem (na jó, nem mindig) a változatos tantervet, nem megyek vele sokra, hogy fel tudok rajzolni egy hidraulikus kotrógépet, hogy voltak tripla fizikáim, tudom, mi az a fermentor, az aszfaltfiniser, a bolygómű, tanultam optimumszámítást, kardántengelyt, digitális technikát, beton szilárdsági tényezőt, folyószabályozást, fröccsöntést, GPS működését, tudom, hogyan működnek a jelzőlámpák, de mindezt csak elméletben, csak egy kicsit, és az lesz a diplomámban, hogy gazdálkodási mérnök, közben egy nagy francokat vagyok mérnök.

És elnézést, hogy megint munkán pörgök, bár blogban talán kevésbé, mint élőben, de lassan az én agyamat is átmossák már. Mert egy hét szabadság után visszamentem, és kérdeztem, hogy mi volt, míg nem voltam, és "semmi különös, nem volt sok munka, egyszer voltunk benn 8-ig, amúgy 6 körül mindig hazamentünk" én meg anyáztam magamban, hogy milyen jó, hogy a nem sok munka = napi 9-10 óra munka. Aztán ma rájöttem, hogy már én is olyanná váltam, mint ők, mert kiskutyaszerű hálát éreztem, amiért ma 5kor el tudtam jönni, és mindig az van, hogy huh, ez a hét sűrű lesz, és basszus, szinte minden hét sűrű, hetek óta nem voltam szablyán, mert bejelentették, hogy hétfőn 6ig van munka, ami egyenlő azzal, hogy fél 7 - 7ig benn vagyok, edzés meg fél 7-től van.

És említettem a vezérigazgatónak, hogy hát kezdőként fiatalon azt látni, hogy valahol a 9-10 óra munka a teljesen normális, és erre sokszor még ráhúznak pár órát, az elég ijesztő, ő pedig erre azt mondta, hogy hát itt vagy fiatalon, még csak most kezdtél dolgozni, de már most az a gond, hogy túl sok? Hát pont, hogy most kéne jobban bírnod, hiszen most vagy fiatal meg életerős, én meg legszívesebben beleüvöltöttem volna az arcába, hogy 22 éves vagyok bazdmeg, élni akarok, nem dolgozni, mert az élet nem csak munka. Mert el akarok jutni hastáncra és szablyára, és ezek fél 7kor kezdődnek, és nem hittem volna, hogy problémát okozna elmenni rájuk, ha egyszer 5-ig tart a munkaidő. És nem néha nem tudok elmenni rájuk, hanem csaknem soha. És hány munkatársam mondta, hogy jaa, hát ő is járt így fitnessre, meg úgy edzésre (valaki fél 8-ra!), aztán hamar leszoksz róla emellett a munka mellett, haha.

És tegnap az amúgy meglepően jól sikerült karácsonyi buli végén a vezérigazgató újra felhozta a munkatársaim előtt, hogy mennyire gáz ez, hogy még be sem fejeztem az egyetemet, még csak most kezdtem el a munkát, de már az a bajom, hogy nem akarok ennyit dolgozni, de hát el lehet menni államigazgatásba is, ott nem kell ennyit. És szemlátomást neki azt jelenti fiatalnak lenni, hogy kurvasokat akarsz dolgozni, mert akkor még bírod, kiégni meg lehet később is, de nekem hobbiaim vannak, én táncolni akarok, olvasni, filmeket nézni, cikkeket írni, és nem hiszem el, hogy olyan hatalmasak lennének az igényeim, amikor azt mondom, hogy legkésőbb 6-kor már szeretnék lelépni az irodából.

És ebben az a legrosszabb, hogy a munka tetszik, kedvelem azokat, akikkel együtt dolgozom, de erre nem vagyok hajlandó, én ezt nem akarom csinálni, és hiszek benne, hogy van olyan normális munka, ami időnkénti túlórától eltekintve 8-9 órát vesz csak el az életemből.

Vagy naiv vagyok?

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr255160075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_23244 2009.12.17. 20:41:14

abszolút nem vagy naiv, ez tényleg nem normális, és ha nem fizetik ki duplán a túlóráidat, akkor nyugodtan állj a sarkadra, ezt nem kell elfogadnod. és pláne szemétség, hogy ezért kipellengéreznek, neked van igazad, létezik olyan, hogy munka törvénykönyve, nem a harmincas években vagy bányász. amúgy meg hosszú távon teljesíteni sem lehet pihenés nélkül, ezt a normális cégeknél értik is. ráadásul ma már kicsit kitolódtak a korcsoportok (ezt nem csak én mondom, szociológusok is) 30 éves korig az élet az útkeresésre való, arra, hogy kipróbálj dolgokat, tanuljál, jógázzál, amit akarsz. nem vagy a főnököd tulajdona, köze nincs hozzá, hogy du 5 után mit csinálsz, amennyiben akkor is neki dolgozol, azt fizesse meg, és külön köszönje is meg, mert ez nem *jár*. és sztem simán találsz olyan magáncéget is, ahol nem ez a szokás. (másrészt karácsony előtt mindenhol őrültekháza van, de ez nem mentség)

Ismeretlen_135022 2009.12.18. 08:02:48

a multik irodalabirintusaiban, mérnöki szobáiban (de ott is csak akkor, ha nincs rendkívüli helyzet), esetleg szabadúszó kreatívként :)

gillz 2009.12.18. 09:12:36

Az emberek hülyék. Ebbe tönkremehet a társadalom - még a végén nem lesz időd elfogyasztani a túlórákkal megkeresett pénzedet. Különben tök igazad van, senkinek semmi köze nincsen hozzá, hogy a megszerződött munkán felül mennyi plusz időt ölsz bele. 9-10 óra sok egyetlen dologra, pláne, ha még csak a világot sem váltod meg vele, csak pénzt keresel. A munkaidő utáni sáv jut arra, amivel valóban érdemes foglalkozni. Ha munka után mész még táncra-szablyára-lelketönteni, akkor pont bevállalsz még egy "műszakot". Csak nem azt a fajtát, ami a főnöködnek jó lenne - de ez meg kit érdekel? Namindegy, ezen azért kicsit felhúztam magam én is, pedig nekem pont nem túlórázós munkám van (de a többieknek itt a Cégnél igen, úgyhogy látom, miről beszélsz.) Bár én egász biztos agresszívan naiv vagyok :D Le a banalitással!

Ismeretlen_119215 2009.12.18. 10:03:27

köszönöm a megerősítéseket a túlórát nyilván nem fizetik, semmilyen formában nem tartják nyilván, ki mennyit van benn, fix pénzért dolgozunk, szóval még az sincsen, hogy nagyon megszedem magam. persze az sem vigasztalna, mert van az a mennyiségű munka, amit semennyi pénzért nem vállalnék. elképzelhetetlennek tartom, hogy pattogjak, hogy számon kérjek bármiféle túlórapénzt, csak a képmutató szájtépés megy arról, hogy "jaj tudom, sok a munka, veszünk fel embert, ígérem" 5 perc múlva meg arról van szó, hogy jövőre jöhet több munka, hiszen úgyis többen leszünk. megtehetném, hogy fogom magam, és 5kor hazamegyek, de azokkal szúrnék ki, akik nem tehetnek róla, hogy sok a munka, arról nem is beszélve, hogy 2 hét múlva már biztosan nem dolgoznék itt. na ezért keresek másik munkát.

tapsi 2009.12.18. 12:33:31

Ott kell hagyni ezeket, de tényleg sürgősen. Akkor is, ha a munkát és a kollégáid egy részét szereted. Egyszerűen nem éri meg elveszíteni az életedet.

Cica 2009.12.18. 13:28:00

Nalunk ez ugy van, hogy csak az elvegzett munka szamit, van egy bizonyos feladat, amit el kell vegezni,d e a te dolgod, mennyi ido alatt. Igy aztan lehet, hogy sokszor bent vagyok sokaig, de mondjuk ha delelott elmegyek edzeni vagy mondjuk 11-re erek be, akkor nem szol senki. A gaz az, hogy elvileg nem projektszemleletben vagyotk, hanem mezei alkalmazottak, nos ilyen esetben ez tenyleg szemetseg, de a mi esetunkben pl. nem erzem annak. Egyebkent meg kapitalizmus van, teccikerteni? :)

Ismeretlen_119215 2009.12.18. 13:36:37

Itt is az elvégzett munka számít, de a munkát csak napi kb 10 óra alatt tudod megcsinálni. És nincsen olyan, hogy majd később jövök be holnap, mert ügyfeleink vannak, akik normál munkaidőben keresnek minket, ezért benn kell lenni. A másik gond, hogy nem a saját dolgaimat végzem (mert saját projektből nagyon kevés van), hanem amire másnak nincsen ideje, átpasszolja nekem, és sokszor délután 5-kor tudom meg, hogy valamit még meg kéne csinálni másnapra. És igen, kapitalizmus van, de gondoltam csak elsírhatom a bánatom a saját blogomon, elvégre azért van.

Ismeretlen_119215 2009.12.18. 17:23:07

Bocsánat, egy kicsit túlreagáltam. Szóval éppen ezen aggódom, hogy mi van, ha mindenhol máshol is fix bérért szopnék, és ha váltok, nem lesz semmi sem jobb. De azért megpróbálom, hátha találok vagy valami tökfixet (9-17), vagy rugalmasat, ahol le lehet csúszni, vagy valami.

Ismeretlen_119997 2009.12.18. 19:11:30

El kell keserítenem téged. Alapvetően az van, hogy vagy maradsz kis cégnél, és fix bérért dolgozol sokat, de csinálhatsz karriert. Vagy mész a multiba, ahol számolják a túlórákat (vagy nem, ugye). Február óta eddig nagyon ritkán volt olyan, hogy 5-kor felálltam volna, és hazamentem volna. És igen, sajnos a főnök szerint ez normális, mert legyél odaadó, meg áldozz a cégért. Ja, gyereket meg egyáltalán ne is akarj, mert akkor világvége. Ami igazán gond, hogy szerintem mindenhol ez van, minden szektorban. Hacsak nem szalag mellett dolgozol, de azt meg gondolom nem szeretnél :)

Ismeretlen_119215 2009.12.18. 19:17:14

Karrierista családban nőttem fel, és éppen eleget láttam belőle ahhoz, hogy ne akarjak én is olyat, mert milyen jó buli ugye, hogy nem vettem észre, ha Apu elutazott egy hétre, mert amúgy sem láttam. Nem kell karrier, életet akarok. Lehet, hogy tényleg elmegyek közalkalmazottnak, és meresztem egész nap a seggem :D

Srakker 2009.12.18. 21:15:14

Nem védve ugyan fajtánk híres krémjét, mármint azt a részét, ami a felszínen lebeg, de azért a Ktv. és Kjt. szerint foglalkoztatottak élete sem csak játék és mese. A helyzet az, hogy a legtöbben szopóra vannak állítva kis hazánkban, és ez alól az állambácsi pöcsétes ölében üldögélők sem kivételek. A főnököd meg hülye. Ráadásul a gyakorlata ellentétben áll a jogszabályi előírásokkal, amiért kisbaltát kívánok a buci fejébe, na. A jogszabályok még kapitalizmus idején sem csak szerény ajánlás jelleggel működnek. Vagy kéne működjenek.

fairylona · http://fairylona.sfblogs.net/ 2009.12.19. 11:08:56

Ezt nem szabad hagygni. Pont azért kell nekik ilyen fiatal ember, mert az még hagyja magát, ennyire kizsákmányolható és fizikailag is valóban jobban bírja még ezt... Állásportálokra föl, CV küldözgetést megkezdeni. :9 Igazából szerencsés helyzetben vagy, mert most még sokkal könnyebben találsz jobb melót mint később, hiszen a fiatalság nagy előny. (Pár év múlva meg már arra gondolnak h talán nemsokára gyereket akarsz majd, na meg többet is akarsz keresni mint egy pályakezdő, és egyre nehezebb lesz váltani...) A lényeg, h ahol fizetetlenül túlóráztatnak és ennyi napi munkát várnak el, onnan egyszerűen el kell jönni és kész. Egyébként nem igaz az, hogy csak az állami helyeken jobb, (és saját tapasztalatból beszélek...) A 'mindenütt ilyen szar', általában egy jó kifogás arra, hogy ne is próbálkozzunk, lustaság, a változástól és a bizonytalantól való félelem, meg az önbizalomhiány szokott mögötte lenni. Minél inkább belelovallja magát az ember és minél hasonlóbb gondolkodásúak veszik körül (tehát minél többen megerősítik ebben), annál nehezebb belőle kitörni. Ismerek néhány embert aki a tudása és a képességei miatt simán találhatna jobb munkát, de nem próbálkozik, mert úgy gondolja sehol sem jobb és őneki úgyse sikerülne... Pedig utálja azt amit csinál, szenved tőle, kezd beteg lenni a stressztől, és hát kívülről elég rossz nézni ahogy elkúrják az életüket. Amíg ilyen fiatal vagy és amíg nincs családod szabadon keresgélhetsz, és nem szabad foglalkozni vele h mások mit mondanak.

Ismeretlen_119215 2009.12.19. 11:22:01

A történethez hozzátartozik, hogy másfél hónapja folyamatosan fel vagyok iratkozva álláskereső portálokra, de nagyon gyér a választék, eddig talán 10-12 helyre küldtem el az önéletrajzomat, ebből 2 végzettség miatti visszautasítás (az egyikkel még leveleztem is, hogy egy hónap múlva végzek, de tényleg, de nem érdekelte, mivel ők nem diákot kerestek, hanem diplomásat, waargh), 1 megkeresés, majd visszautasítás, a többi meg mély kuss. Szóval keresek, de nem árasztanak el az állásajánlatok :S

:) 2009.12.19. 11:24:20

A főnöködnek küldeném a "8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás" c. számot. (A többit már elmondták előttem.)

Ismeretlen_119215 2009.12.19. 11:34:01

Karácsonyi céges bulin karaokén még énekeltük is (asszem nem vette a lapot) :D
süti beállítások módosítása