Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2009.05.20. 22:41 AnnGel

Ja, schön, wunderbar

Egyetlen Evetkémmel beszélgettem pár sort németül, és rájöttem, hogy szinte semennyire sem megy. Ez különösen annak a tükrében gyász, hogy másfél éve ilyenkor felsőre gyúrtam, és a közelében voltam, erre most meg pfej. Ha bedobnának egy németül beszélő közegbe, akkor nyilván két nap alatt folyékonyan ki tudnám magam fejezni (hogy milyen minőségben, azt hagyjuk), de addig is elpazarolt rejtett tudásnak (ha még van belőle persze) érzem az egészet. Ott van valahol, de nem foglalkozom vele, hagyom elhalni, mikor annyi energiát fektettem abba, hogy menjen.

Ilyenkor úgy megfogadom, hogy majd nekifekszem, és előveszem a régi tankönyveimet, de aztán francokat. Minden angolul van, zene, könyvek és blogok, sorozatok. Ha pedig leülök nyelvet tanulni, akkor az meg orosz (amit szintén szeretnék továbbra is folytatni, mert annyira ronda, hogy az már jó).

Vigasztal, hogy gyorsan lezavartam egy angol szintfelmérőt (németül még nem mertem*), és aszerint advanced2** vagyok, bármit is jelent ez az adott nyelvsulinál. Legalább ez nem haldoklik.

*Najó, de alapfok a teszt szerint.
**Egy másik szerint viszont csak középfokon vagyok. Argh.

Látszik, hogy vizsgaidőszak van: teljesen mással foglalkozom, mint az éppen aktuális tananyag. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr555159919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adeptus · http://voxadepti.sfblogs.net 2009.05.21. 10:32:33

Nem minden van angolul, ott van például a Jesus-Video. :D

Ismeretlen_119215 2009.05.21. 10:33:52

Jajj, tudom, és köszi ám, hogy kölcsönadtad, el is kezdtem, de aztán, aztán... :kifogásokat keres, miért nem németezik:
süti beállítások módosítása