Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2008.12.07. 20:45 AnnGel

Takami Kósun - Battle Royale

Címkék: ajanlo

A borító jobb alsó sarkában felirat "18 szigorú & véres". Hogy mitől szigorú (?) azt nem tudom, de tény, hogy röpködnek a végtagok meg a belek mindenfelé, jíííhá!

Egy képzeletbeli, diktatórikus országban, a Kelet-ázsiai Köztársaságban minden évben megrendezik a Battle Royale-t. Hogy mi is ez? Egy kegyetlen játék, melyben a Programba kiválasztott osztály diákjainak meg kell egymással egymással küzdeniük, természetesen életre-halálra.

Adott 42 diák, egy sziget, mindenki kap fegyvert, aztán hajrá! A játék nem igazságos, mint ahogy az élet sem: valaki gépfegyvert kap, valaki pedig egy darab villát. Sok szerencsét...

A játékosok mozgás- és pulzusérzékelős, robbanótöltetes nyakörvet hordanak. Néhány szabály:
- ha megpróbálod leszedni a nyakörvet, meghalsz
- ha szökni próbálsz, meghalsz
- ha tiltott területen vagy, meghalsz
- ha 24 órán keresztül nem hal meg senki: mindenki meghal.

Bízhatsz a saját barátaidban, annyira, hogy tudd, ha összeállsz velük, nem támadnak hátba? Vagy beszállnál a játékba? Képes lennél a saját barátaiddal végezni, csak hogy te életben maradhass?

Az író nem kímél minket: van, hogy több fejezetet is rászán egy-egy karakterre, bemutatásukra, megismerjük a történetüket, őket magukat, hogy aztán kegyetlen módon kinyírja mindegyiket. A naturalisztikus leírásoknak hála nem egyszer lettem rosszul, de hát én vagyok a hülye, minek eszek olvasás közben. A történet elgondolkodtatott, végig az járt a fejemben, hogy én melyik típus lennék? Aki felveszi a fegyvert és harcol? Vagy rettegve elbújik, és félelemből lő rá mindenkire? Talán az, aki a szerelmével kézenfogva leugrik a szikláról, hogy legalább együtt haljanak meg...?

Igazán azoknak tudom ajánlani, akik anime-ken már edződtek: nekem sok gondot okoztak az olyan nevek, mint Nakagava Noriko, Kotohiki Kajoko, szerencsére elég hamar megcsappan az osztály létszáma, így nem zavarodtam annyira bele.

Pörgős, izgalmas, és néhány balfasz naiv párbeszédtől eltekintve letehetetlen. Még az én ízlésemhez mérten is túl véres, ezután biztos egy lájtosabb regényt fogok kézbe venni, mert túltelítődtem a röpködő agyvelőktől. A könyvből film is készült, de még nem tudtam eldönteni, elég erős-e hozzá a gyomrom.

Mindenesetre jóféle.

(A Kaposvári Nyomdának meg egy nagy feketepont: az utolsó pár lap kihullott, mert szarul van kötve. Argh.)

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr78809969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Goroh 2008.12.07. 22:26:09

"röpködnek a végtagok meg a belek mindenfelé"
Eddig csak kallódott a többi megnézetlen filmmel együtt, de most meghoztad hozzá a kedvem. Úgyis olyan érzékeny romantikus hangolatban vagyok :D

Playcsi 2008.12.07. 22:53:07

Ezt a könyvre írta. A film inkább pszichológiailag fáj jobban, mintsem a trancsírozgatásokat elemezné. Ha erre vágysz inkább nézd meg a fűrész mind az 5 részét egymás után ;)

Goroh 2008.12.08. 21:22:43

Van Fűrész 5? o.O Yargh. Ez már így magában fáj. Meg az imdb-s 5.9 pont is.

Playcsi 2008.12.08. 22:00:14

Igen van, még nem láttam, de Nekem igazából már a 4. rész sem tetszett annyira :S Ami tény, hogy Amerikában még mindig nagyon nagy siker ez a rész is, és hogy már 100% hogy lesz 6. rész... Amíg el lehet adni valamit, addig el is fogják adni. Ez a film szempontjából rossz, de üzleti szempontból nagyon is kedvező. (éljenek a managerek, ügye Anna? ;) )

Goroh 2008.12.09. 12:00:17

Anna nevében is köszi. Marketing szakirányon végeztem ^^
Az első két része volt jó, a többit már mellőzni kellett volna. Mint a robotzsaru heteik részét kb. :)

Playcsi 2008.12.09. 19:59:31

Vagy a végső állomás 3-at :)

Goroh 2008.12.09. 21:48:52

"A New Line Cinema zöld utat adott egyik legsikeresebb sorozatának újabb részéhez . A Végső állomás 4 a nemrég bemutatott harmadik rész egyenes folytatása ..."
:kuncog:
Már az első rész sztorija sem tetszett, meg sem néztem :D

Playcsi 2008.12.10. 08:52:28

hűűű... nem mondom, hogy meglepődtem... :S
Annak ellenére, hogy ez egy tini horror igazából, és az alap sztori tényleg elég zöld, de azért Nekem nagyon nagyon bejött az első rész... Úh sztem érdemes adnod neki egy esélyt, mert habár nem egy halálosan komoly alkotásról van szó, de mégis ugyanúgy szórakoztató és elgondolkodtató egyszerre. A második része meg kicsit durvábbra sikeredett, de azt például ha másért nem is, de az első 10 percért mindenkinek kötelező megnéznie :D
(amúgy ez is olyan mint sok más film, hogy a gondolkodó embereket megosztja, hogy vagy "imádom" vagy "mekkora szar", míg ettől függetlenül az amerikaiak zabálják... és utóbbiért a sok folytatás)

AnnGel 2008.12.10. 19:15:39

Fűrész 4 szerintem jó volt, a Végső állomásból pedig csak az 1. részt láttam, az tetszett (csak hogy én is hozzászóljak az eszmecseréhez :) )

Playcsi 2008.12.10. 21:19:58

Nem kell hozzászólnod, jól elvoltunk Nélküled is. Különben is ki vagy Te? ;) (mindenképp pótold a 2. részt, pláne, hogy az 1 tetszett)
süti beállítások módosítása