Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2009.10.07. 14:44 AnnGel

District 9

Túl nagy elvárásokkal ültem be erre a filmre, és így csalódtam is. Ha nem olvasok/nézek meg semmit sem mozizás előtt, akkor az a baj (lásd Inglorious Basterds), ha meg igen, akkor meg az. Nem könnyű velem. Megfogalmazni nem tudom, mit, de mást vártam, ezzel magammal szúrtam csak ki. Ennek ellenére a történet megérte a rá szánt időt és pénzt, sőt, többször nézendő.

Maga az alap ötlet zseniális: végre egy olyan alienes film, amiben nem elfoglalni jönnek a Földet, nem harc a céljuk, egyszerűen csak itt (vagyis Johannesburgban) szenvedtek "hajótörést", és nem tudnak tovább menni.  A film egészen reális képet fest arról a helyzetről, hogy mi történik, mikor néhány nem várt idegen egyszer csak itt van, és kezdeni kell velük valamit*, mert rájuk gyújtani a telepet egyszerű, de nem túl humánus.

Érdekes volt, hogyan változott a véleményem a történet folyamán. és ezt hogyan érték el a készítől: az elején emberpárti voltam, és a rákok végtelenül ellenszenvesnek tűntek, hiszen hangosak, mocsokban élnek, primitívek. Aztán van egy olyan pont a történetben, ahol ez megfordul, és azon vettem észre magam, hogy az idegeneknek drukkolok.

Bár vannak benne klisés jelenetek, amitől az arcom kapartam (tegyük már tiltólistára a "menj tovább nélkülem, hagyj itt" jeleneteket, köszönöm), maga a sztori közel sem az. Folytatást sejtet a történet, amiről nem tudom, várjam-e vagy inkább féljem, mindenesetre amennyiben elkészül, mindenképp megnézem.

*A társasággal felvázoltuk a magyarországi változatot is, melyben a színesfém tolvajok egy hónap alatt szétkapják a hajót, illetve pályázatokat írnak ki az idegenek integrációjára, küzdenek a szegregációjuk ellen, az elnyert pénzt pedig lenyúlják.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr815160036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

adeptus · http://voxadepti.sfblogs.net 2009.10.07. 15:45:45

Ha még nem olvastad volna, ajánlom összevetésre az én beszámolómat. http://voxadepti.sfblogs.net/2009/10/02/district-9-kafkaiada-reszleges-hepienddel/

Ismeretlen_119215 2009.10.07. 15:48:34

Olvastam (olvasom a blogodat:) ), a kafkai átváltozás magamtól nem jutott volna eszembe, de a rákok=más rasszok/nemzetek párhuzam nekem is beugrott.

Ismeretlen_121522 2009.10.07. 15:50:08

A csillagos részhez: mit hallana utoljára Iron Man, ha leszállna a nyóckerben? "Nimá, színesféém!"

adeptus · http://voxadepti.sfblogs.net 2009.10.07. 15:59:32

Tudatos gerillamarketing-akció volt részemről. Így azoknak is felhívom a cikkemre a figyelmét, akik a te blogodat látogatják, de az enyémet nem. :D

Ismeretlen_121522 2009.10.08. 22:36:23

adeptus: ehh, pedig már majdnem, de most már csakazértsem!!!!

adeptus · http://voxadepti.sfblogs.net 2009.10.09. 15:54:11

Na ennyit arról, hogy a negatív reklám is reklám.
süti beállítások módosítása