Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2018.11.12. 15:38 AnnGel

29. és 5. hónap meg egyebek

Címkék: gyerek

Jaj, de elment az idő, ezt is megírtam, aztán piszkozatba tettem és elfelejtettem.

Szóval múlt hét előtt váratlanul elkapott a hányósvírus, még sosem volt ilyenem, jaj, de utálok hányni. Aztán két napig láz, vagy nem is láz, csak hőemelkedés, de nekem mindegy is, ráz a hideg, fájnak az izületeim. Szóval ismét Veszprémben kötöttem ki, mert alig éltem, aztán jobban lettem, és anyám kapta el, jópofa volt, mindegy.

Aztán voltunk temetőzni november elsején, gyújottunk gyertyát, kicsit elérzékenyültem, hogy nagyszüleim nem találkozhattak már a lányommal, pedig biztos imádnák, meg hülyeségeket is beszélnének, biztosan felidegesítenének vele. Szegény anyai nagymamámmal csak pár hónappal kerülték el egymást.

Persze megégette magát a lányom az egyik gyufával, de nagyon sokat tanult belőle.

De azóta ismét itthon, visszarázódunk a hétköznapokba, ahol nem lóg a lányom szájában egész nap a cumi, nem néz naponta 2 x fél órányi mesét, és nem eszik sütit.

Fiamnak is alakul valami napirendje, más nem csak 40 perceket alszik, ami után nyafogva sírva ébred, majd rossz a kedve, hanem 1.5-2.5 órákat, egyszer délelőtt, aztán kora délután, és kéne egyet neki késő délután is, amikor már itthon van a nővére is a bölcsiből. Ez nem mindig jön össze, de nem torkollott még katasztrófába, nagyon leköti, hogy nézi a nagylányt, aki meg a nyálat törölgeti öccse álláról, nagyon édesek. Amúgy egyáltalán nem nehéz a két gyerekkel egyszerre, csak akkor (de akkor nagyon), amikor a kicsit altatni kell. De alakul ez is.

Továbbra is álmos vagyok, vannak jobb éjszakák, amikor akár 4 órát is alszom egyben, aztán rosszak, amikor másfél óránként nyűglődik valami a kicsi. Az a legjobb buli, mikor egy órán keresztül ébren van, nem alszik vissza, jobb esetben ezt még éjfél előtt elrendezi, rosszabb esetben hajnali 3 körül.

Lenyomtam a hat hetes anyatest projektes tornát, befizettem ismét hat hétre. Észrevehetően erősebbek a vállaim, jól néz ki a karom, ezt többen is mondták táncon, meg anyám is észrevette. Kevésbé feltűnő, de én érzem, hogy combjaim is formásabbak, meg laposabb lett a hasam is szerintem, nem szorítanak a nadrágok.

Volt közben szülinapom is, nagylányt lepasszoltam, különben képtelenség lett volna beszélgetni, fiúbaba meg még partikompatibilis. Szuper volt, este 10-kor hazaküldtem mindenkit, fél 11-re sikerült is mindenkinek hazaindulnia, aztán felébredt a gyerek, ébren kukorékolt egy órát, de addig elpakoltam, elmosogattam, feltöröltem, nagyon hasznosan töltöttük az időt.

Gyerekek szuperképességeit továbbra is szeretném dokumentálni, mindig azt gondolom, hogy soha nem felejtem el, mikor mit csináltak, de az a helyzet, hogy de.

Szóval.

29. hó

  • alakul a humorérzéke, múltkor csinált valami vicceset, és szólt, hogy "anya, csinálj fényképet!"
  • továbbra is állandóan énekel, időnként ő költi hozzá a szöveget
  • nagy favorit most a kirakós, igazi puzzle, 9 darabos, nagyon profin rakja már ki
  • amikor mérgelődik valamin (öltözködés, cipzár, patentok), akkor mindig mondom neki, hogy huha, ez nem egyszerű. mostanában már magának is mondogatja, mérgesen duplózik, és kiabál, "ez nem egyszerű!!!"
  • amikor megijed/megüti magát/megsértődik, akkor nagyon erősen sír, zokog; ha csak csendben átölelem és simogatom, akkor kb fél perc után abbahagyja (de mintha elvágták volna), rám néz, és megkérdezi: "mit csináltam?" és ilyenkor meg tudjuk beszélni, mi történt. valamikor ez után is sír még egy kicsit, de nagyon hamar megnyugszik.
  • számol az ujjával, de még nem mindig tudja elrendezni az ujjait, ilyenkor "ezt hogy kell??" és nekem kell a kis öklét elrendezgetnem
  • tud számolni asszem, de nem biztos, de gyanúsan sokszor hibázik rá, hogy valamiből kettő van vagy négy
  • következetesen rosszul mond dolgokat, kávé helyett kábé, nézd helyett hézd. nagyon élvezi, amikor gyakorlunk.
    • figyelj, mondjad azt, hogy vé
    • vivi
    • vivi
    • vágó
    • vágó
    • várom
    • várom
    • kávé
    • KÁBÉ!!!

5. hó

  • alig hallom sírni, nagyon jó a kedve, sokat mosolyog, nevet
  • kinyomja magát, már majdnem rugózgat a térdén
  • megfogja a csörgőit és rázogatja
  • háromszor alszik napközben, közöttük másfél-két órát van ébren
  • ha normálisan aludt, akkor nagyon jó a kedve, egyedül elvan, játszik, forgolódik, néz, tényleg alig van vele bármi dolgom
  • ha elfárad, akkor fejét leteszi, chillezget
  • próbálkozom azzal, hogy nem alvásidőben tornázom, hanem vele, mikor ébren van. 20 perces tornát simán végignéz, a 40 percesbe ma belebuktam, de szerintem csak hamarabb lett álmos, mint gondoltam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr5614359231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása