Ezt mondtátok

  • AnnGel: @isolde: de jó, nagyon menő vagy! (2023.07.24. 23:46)
  • isolde: Tök jó! Én 42 évesen csináltattam az első tetoválást. (2023.07.24. 16:41)
  • isolde: @AnnGel: itt Norvégiában azt az elméletet tolják, hogy a szülőknek haveroknak kell lenni, mert ha ... (2023.06.10. 14:07)
  • AnnGel: @isolde: sajnos nem tudok részleteket, hogy kivel megy hogyan szokott konfliktusa lenni a gyerekem... (2023.06.09. 13:08)
  • isolde: Én pont bírtam anno az oviban a verekedős gyerek anyukáját, mert jó fej volt. De lehet, hogy csak ... (2023.06.09. 07:32)
  • Utolsó 20

2016.08.22. 12:42 AnnGel

Hordozásról

Mikor még terhes voltam, akkor úgy gondoltam, hogy nagyrészt hordozni fogom a kislányt, mert a környék nem túl akadálymentes, minden bolt és gyógyszertár néhány lépcsőfokkal feljebb, vagy lejjebb van, mint az utcaszint. Babakocsiba csak azért ruháztunk be, mert apumtól kaptuk ajándékba, de alapból én lehet, hogy vártam volna vele pár hónapot.

Egyelőre a rugalmas hordozókendőt használom, ezt ajánlják addig, míg meg nem tartja a fejét, csak utána lehet a csatosba tenni. És amúgy teljesen jó, a gyerek irtó cuki, ha nyűgös, akkor otthon belerakom, így végzem a házimunkát, vagy ha leugrom boltba, akkor így megyünk, elöl a kicsike, hátamon a hátizsák. Babakocsival rémálom navigálni a környékbeli boltokban, szóval tényleg nagyon szeretem.

Hosszabb távra viszont nem tudom használni. Eddig két órát töltött benne legtovább, de amikor felébred, akkor sikítva vergődik benne és le kell szednem azonnal. A kendő meg 5 méter hosszú, megkötés közben lelóg a vége a földre. És amúgy meg hova teszem a gyereket, amikor le akar jönni? Ha olyanja van, akkor a kezemben is boldogtalankodik, és le kell tennem. Szóval ha több órára elmegyek otthonról, akkor marad a babakocsi, amivel meg csak a nagykörút vonalán vagyok mozgékony, mert egyedül fel sem bírom tenni a járművek nagy részére.

Nemsokára már használhatom a csatost, amivel legalább könnyebben magamra veszem, de ez akkor sem oldja meg azt a problémát, hogy hova tegyem le a kicsikét, ha nem éppen valakinek a lakásán vagyunk, hanem nyilvános helyen. Vagy a fiatal anyukák maradjanak otthon, ne mászkáljanak étterembe, és különben is a konyhában a helyem?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anngel.blog.hu/api/trackback/id/tr7311356618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

quetzcotla 2016.08.23. 20:47:23

Mintha a lanyom is csinalta volna ezt a felebred es visit reszt, de mar homalyosak az emlekeim. Vele leginkabb azt csinaltam, hogy ilyenkor levettem es megszoptattam, hogy jobb kedve legyen, es vissza tudjam tenni a kendobe. Kellett neki egy kis szunet, mert mar unta a banant, ugyhogy ezt beterveztem. A fiam meg eleve extremsportolo, mert egy honapos koratol tancorara jar a tesoval, szinten kezben volt, ha nem haton, mert mar o is unta. De vele mar sokszor csinaltam azt is, ha hosszu utra mentunk, hogy jott haton, es vittem a babakocsit, amit uresen konnyebb manoverezni/otthagyni/massal felrakatni vhova, hogy nincs benne gyerek. Biztos vicces latvany vagyok.
De ha esetleg nem jol ertettem a problemat, szolj, es megprobalok segiteni.
Viszont (es nem beepitett ugynok vagyok) ha mar a koruton mobil vagy, esetleg nezz be a hordozohazba, ott eleg jokat mondanak. Pl. van rovidebb kendo, ami nem log le, esetleg karikas, stb.
Azt hogy a rugalmas kendo jo amig nem tudja tartani a fejet, cafolnom kell, tudja tartani a fejet a szovott kendo is, es a csatos is. Csatost altalaban azert nem lehet meg ilyen kisbabahoz hasznalni, mert tul nagy neki, tul nayy terpeszt csinal, meg nem tamasztja jol minden ponton.
Csak azert litaniazok ennyit mert 1. szeretem a hordozast, es sokat szeretek rola beszelni 2. orulok, ha valakinek, pl neked bejon, es kinnyebbsegeket ad, es hatha adhat meg tobbet.
Siman meg lehet oldani csomo dolgot, en a lanyomnal ket honapig hasznaltam babakocsit, aztan csak kendo, kesobb csatos. Sajnos most mar oreg vagyok (szupp), es nem birom ugy a cipelest, meg ket gyerek dupla cucc.

quetzcotla 2016.08.23. 20:58:20

Kicsit atgondolva es ujraolvasva: en a helyedben ugy csinalnam, hogy ha hosszu utra mennek, terveznek be olyan megallokat, amikor leveszem a gyereket, megetetem, kicsit pihen, nincs kendoben. Ilyenkor olben tudod fogni, vagy elonyben a kanapes helyek, ahol ala tudsz tenni vmit. Ha a lelogo kendo zavar, arra pedig rovidebb kendo lehet a megoldas, amig nem jo a csatos. Rugalmasbol persze kell a hosszu, mert csak a tobb reteg tart jol, de szovott kendonel ez nem akadaly, ott lehet rovidet is hasznalnj, ami nem log le a foldre.

AnnGel 2016.08.24. 23:17:35

Hú, köszi a hozzászólást! A hosszú rugalmas kendő és a csatos hordozó azért adott, mert ezeket kaptam kisgyerekes barátaitól, szóval annyira nem néztem utána a többi kendőnek. A csatosat 3 hónapos kor után terveztem használni, és az mindjárt itt van, azzal majd kipróbálom a hosszabb kimozdulásokat. Ha olyan helyre megyek, ahol van kanapé, akkor tiszta sor, oda le tudom tenni, de pl ma az alleeba mentem ebédelni és kávézni a barátnőmmel, nem tudom, hogy azt végig bírná-e hordozva (3 és fél óra, benne egy etetéssel). A csatosat azért is várom nagyon, mert az inkább a csípőre terhel, a kendő meg a derekamra, amitől 2 óra után leszakad a hátam.
Más: elfelejtettem írni, de a nyálazással ilyenkor mi van? Nekem minden alkalom után bukás/nyál van még a melltartómban is, a füle meg ráizzad a mellkasomra. Erre van valami trükk, vagy just deal with it?

quetzcotla 2016.08.25. 21:08:33

Szerintem ugy birja ki a 3 es fel orat, ha kozben leveszed legalabb egyszer hosszabb idore; de ahogy irtad, ebben egy etetes is benne lenne, ami erre pont jo alkalom.
Ami meg erdekes lehet egy ilyen allee-korutnal, hogy altalaban a hordozott csecsemok mozogni szeretnek. Par alkalom utan en mar nem probaltam meg leulni kendoben a gyerekkel, es ugy enni, felebredt 5 perc utan. Egyszer a Hummuszban baratnommel es a rank kotott gyerekekkel pl. allva ettunk, de ott magasitott asztalok voltak.
Nyalzas/bukas: leginkabb just deal with it. Egyik gyerekem se bukott sokat, de rendszeresen osszenyalaztak/nak, a tobbi, evszakhoz kapcsolodo egyebekrol nem is beszelve.
Milyen kotest hasznalsz a rugalmas kendovel? Mert vannak olyanok, amik mashogy terhelnek, es kevesbe fajna a hatad. Illetve az is kerdes, mekkora a gyerek, hany kg, egy ido utan ohatatlanul huzza a suly az ember hatat, ha elol van (ez persze nagyon alkatfuggo). De masfajta kotes is sokat tud segiteni.
Azt szabad kerdezni, milyen csatosod van? Azert kerdezem, mert keves az olyan, ami ilyen kicsi babanak jo (nem csinal tul nagy terpeszt, es megfeleloen tamasztja a hatat minden ponton). Mondjuk kibicnek semmi se draga, oszthatom en itt az eszt:) de most egy darabig nalunk nincs hordozas, ugyhogy ha nagyon olyan a helyzet, par hetre tudok kolcson adni egy csatost, amit en megbizhatonak tartok, es 4 kg-tol lehet hasznalni.

AnnGel 2016.08.26. 11:48:30

Front wrap cross carry kötést használok, ilyenkor az egyik keresztbeszárat is ráborítom a fejére, hogy a helyén tartsa, mert bár egész jól tartja a fejét, azért időnként elengedi, és akkor nyeklik ide-oda. A csatos fajtáját nem tudom (azon kívül, h liliputi, de elnézve a weboldalt csak egyfajta csatos van), jövő héten talán megkapom. Arra emlékszem, hogy van hozzá újszülöttbetét. Amúgy jövő héten lesz 3 hónapos, és majdnem 5 és fél kiló.

quetzcotla 2016.08.28. 13:21:45

@AnnGel: na megneztem, ez tenyleg olyan kotes, ami nem terhel derekra. Tudok ennel jobbat, (elol csomos x, vagy sima front cross carry), de meg ki kell deritenem, hogy lehet-e rugalmas kendovel hasznalni.
Liliputit annyira nem ismerem. En a hordozohazba jartam tanfolyamokra, nekem ok az etalon, es naluk nem lehet kapni. Ettol meg nem biztos, hogy rossz, max. lehetne jobb is.
Az ujszulott szukitot mindenkepp hasznaljatok, kulonben tuti tul nagy a terpesz meg sokaig. Annal arra kell ugyelni, hogy a talpaval ne tamaszkodjon a derekpanton, mert akkor nem jo helyre terheli a sulyat, nem ugy all a hata, es automatikus elkezdi kinyomni magat.
De ha esetleg nem kenyelmes, tenyleg kolcson tudom adni az enyemet, nekem emeibabym van (csatos hordozo az is).
süti beállítások módosítása